PDA

View Full Version : American river



EveryChance IGet
04-24-2014, 07:01 AM
Has anyone caught any shad on the American? Tried all my spots I caught them at this time of year last year and have nothing where are they at?
I am working right next to river bend park for the next two months hoping to catch them here.

Jeff.
04-24-2014, 08:05 AM
Was just coming on to ask the same question. I'm really hoping to get my son out on the bank of the American this year! Any indication that fish are in the American yet? And maybe how far up they've been caught? I'm more down in the Watt/Howe neck of the woods...

49erbassman
04-24-2014, 11:04 AM
I know of several people that have caught them already in the ar


So many fish.....such little time

EveryChance IGet
04-24-2014, 12:46 PM
I tried from 7-8am at river bend with darts this morning no luck. saw a guy throwing big top waters for stripers and he said he saw some caught

Katch
04-24-2014, 01:42 PM
There should be some big stripers following up the shad soon.

49erbassman
04-24-2014, 02:55 PM
There should be some big stripers following up the shad soon.

With the low flows I don't think they will follow to far upriver


So many fish.....such little time

LURKER916
04-24-2014, 04:07 PM
Man these questions are asked every year.....
And usually don't get answered till around 15 JUNE...

Best bet folks is to do what I do. GET OUT THERE AND LOOK FOR THEM YOURSELF.

I've been fishing for them for almost a month and a half.... I wanted to catch the first this year, I didn't. But I went out over and over and over again fishing... Not catching, fishing.

Get some days on the bank and see what happens. Gotta put in your time.


Matt

Swimbaitjunkie
04-24-2014, 05:04 PM
If U wanna find shad, just look for BIGG ANT......JK, JK ..:nana:.....like MATT said U gotta put in time.....I know where I'll B at, right next 2 BIGG ANT.....LOL....

CAL.NDN
04-24-2014, 05:18 PM
Lol yep I just find Ant or matt and bam bobber down.

Sent from my DROID BIONIC using Tapatalk

monkey916
04-24-2014, 05:26 PM
If U wanna find shad, just look for BIGG ANT......JK, JK ..:nana:.....like MATT said U gotta put in time.....I know where I'll B at, right next 2 BIGG ANT.....LOL....
how we gonna know where BiggAnt is...Lol... i guess if 2 guys are standing next to him that must be BiggAnt...:mat:

LURKER916
04-24-2014, 05:33 PM
BiggAnt will be the dude with the pole in bendo....
I will be the one casting over everyone's line......

monkey916
04-24-2014, 05:39 PM
banker... question... how do you manage to keep casting over other peoples line...?

LURKER916
04-24-2014, 05:55 PM
It's actually pretty easy..... I aim for the middle of the river......

ThatOneGuy?
04-24-2014, 06:16 PM
I've heard rumors but I'm not actually sure if they're in the AR in large schools yet. A good friend of mine told me that he went out for a couple hours trekking the AR from Watt to Howe and manage two in his "secret" hole. But I personally told him that there is no secret hole on the AR because the fishes run through the same holes year after year. It's just a matter of going out there and being in the right place when they move through. I'm going on Saturday so I'll report if I get anything... Yes, last year I had caught them during this time of year in the AR too. I'll be scouting because I'm tired of being defeated by spring mosquitoes when carp fishing!:yikes:

Bigg A
04-25-2014, 02:28 AM
If U wanna find shad, just look for BIGG ANT......JK, JK ..:nana:.....like MATT said U gotta put in time.....I know where I'll B at, right next 2 BIGG ANT.....LOL....

Pfffft......I look for matt..... he can catch shad and striper from his living room

Sent from my SPH-L710 using Tapatalk

Bigg A
04-25-2014, 04:29 AM
I've heard rumors but I'm not actually sure if they're in the AR in large schools yet.

It's just a matter of going out there and being in the right place when they move through.

After seeing what I saw last year.....there could be a 1000 shad in a hole and they won't bite a damn thing if they don't want to. This low warm water is a repeat of last year and so is the fishing. When the AR is back to running 2000+ cfs during the spring.... then we'll be back to slaying how we should be...... catching fish on the A all day long and leaving in the evening when the crowds show up. :cool:

Sent from my SPH-L710 using Tapatalk

LURKER916
04-25-2014, 04:50 AM
Speaking of which it's about time to go shad fishing!
Everyone who is curious if there are shad in the American instead of reading here to see get out there!

I'm going now somewhere.


Matt

CAL.NDN
04-25-2014, 04:52 AM
True that

Sent from my DROID BIONIC using Tapatalk

LURKER916
04-25-2014, 05:11 AM
Water is still up. When were they dropping the flows back?


Matt

Bigg A
04-25-2014, 05:22 AM
When were they dropping the flows back?


Matt

When the pumps stop sending northern California water down south :p

Sent from my SPH-L710 using Tapatalk

49erbassman
04-25-2014, 11:52 AM
After seeing what I saw last year.....there could be a 1000 shad in a hole and they won't bite a damn thing if they don't want to. This low warm water is a repeat of last year and so is the fishing. When the AR is back to running 2000+ cfs during the spring.... then we'll be back to slaying how we should be...... catching fish on the A all day long and leaving in the evening when the crowds show up. :cool:

Sent from my SPH-L710 using Tapatalk

Yup...we watched schools of 50-100 fish last year swim right next to our jigs and not look at them.


So many fish.....such little time

LURKER916
04-25-2014, 01:21 PM
Gotta jiggle em. An add some Garlic Scent. And a worm trailer.
Or use a harpoon.


Matt

AR tAG
04-25-2014, 02:51 PM
Ive heard goat urine gets them to bite in those cases when they dont want to look at your jig! It makes there vision blurry!

49erbassman
04-25-2014, 03:07 PM
Damn I have garlic scented goat urine too.......it's on!!


So many fish.....such little time

Swimbaitjunkie
04-25-2014, 04:57 PM
Ive heard goat urine gets them to bite in those cases when they dont want to look at your jig! It makes there vision blurry!

Where do we get goat urine? LOL....I've always use smelly jelly in anise/crawfish scent....or we can ask MATT to go fish up river from us N pee in the water....never know it might work...LOL....JP, MATT, JP....

LURKER916
04-25-2014, 05:44 PM
Hahahaha. See you next week on the water! I'll be back at it Tuesday morning....


Matt

BIG_ONE
04-25-2014, 10:38 PM
Maybe they want to eat threadfin shad? LOL.

:rotfl2:

49erbassman
04-26-2014, 08:50 AM
The garlic scented goat urine works wellhttp://img.tapatalk.com/d/14/04/27/jajaje7a.jpg


So many fish.....such little time

49erbassman
04-26-2014, 08:51 AM
http://img.tapatalk.com/d/14/04/27/6ezana6e.jpg


So many fish.....such little time

Bigg A
04-26-2014, 09:00 AM
http://img.tapatalk.com/d/14/04/27/6ezana6e.jpg


So many fish.....such little time

I know you got that out there waiting on a hog right? Straight candy right there

Sent from my SPH-L710 using Tapatalk

Justin Martell
04-26-2014, 09:24 AM
I got 6 of em a few evenings ago. ALOT of casts for those six though. There was a few other people scattered around where I was. I think they only caught one a piece.......it ain't on yet for sure. I'll be heading out again this evening though, I'm dumb like that.

49erbassman
04-26-2014, 09:31 AM
I know you got that out there waiting on a hog right? Straight candy right there

Sent from my SPH-L710 using Tapatalk

No but this one is http://img.tapatalk.com/d/14/04/27/umy2uryb.jpg


So many fish.....such little time

ThatOneGuy?
04-28-2014, 05:24 PM
No but this one is http://img.tapatalk.com/d/14/04/27/umy2uryb.jpg


So many fish.....such little time

I predict a 20lbs plus Momma Bass sometime in the future?

LURKER916
05-12-2014, 01:40 PM
http://img.tapatalk.com/d/14/05/13/gapagugy.jpg


Matt

Justin Martell
05-12-2014, 02:28 PM
Good work!!!

aznboi320
05-12-2014, 02:30 PM
nice work M! i can't wait to get me some of those bony fish!

49erbassman
05-12-2014, 02:52 PM
I tried below Arden Friday night for nada. 10+ people fishing from 6-8pm and not one fish caught. The fly fishermen couldn't even get any bites.


So many fish.....such little time

LURKER916
05-12-2014, 03:11 PM
I just spot burned.
And deleted it. Hope you all gt it.

CAL.NDN
05-12-2014, 03:50 PM
Lol

Sent from my DROID BIONIC using Tapatalk

Chrome Seeker
05-12-2014, 05:58 PM
Screw the shad, there are some monster stripers in the AR right now, can't believe no one has got onto the TW action like us. Hint, you dont need pliers...

Sent from my SM-T210R using Tapatalk

LURKER916
05-12-2014, 06:00 PM
Hmmm. Let's see. Whatever could u mean?
There ain't no stripers in the AR!


Matt

Bigg A
05-12-2014, 06:20 PM
Screw the shad, there are some monster stripers in the AR right now, can't believe no one has got onto the TW action like us. Hint, you dont need pliers...

Sent from my SM-T210R using Tapatalk

I've never seen striper in the American..... it's a salmon and steelhead river. Nice try though......

Sent from my SPH-L710 using Tapatalk

49erbassman
05-12-2014, 06:42 PM
Screw the shad, there are some monster stripers in the AR right now, can't believe no one has got onto the TW action like us. Hint, you dont need pliers...

Sent from my SM-T210R using Tapatalk

Share some info I have PM ya know haha

I tried top water two weeks ago and not even a swirl.


So many fish.....such little time

49erbassman
05-12-2014, 06:44 PM
Screw the shad,
Sent from my SM-T210R using Tapatalk

Man if I said that I would get all types of hate mail lmao haha


So many fish.....such little time

CAL.NDN
05-12-2014, 06:46 PM
That's because you fish with us

Sent from my DROID BIONIC using Tapatalk

ThatOneGuy?
05-14-2014, 09:18 PM
Screw the shad, there are some monster stripers in the AR right now, can't believe no one has got onto the TW action like us. Hint, you dont need pliers...

Sent from my SM-T210R using Tapatalk

Ya sure! You ain't telling fishin tall tales now are you? "That's what I do after a case of 12 Bluemoon!" A flyguy kinda thing perhaps?:naughty: Last time I was out there in my super "honey" holes not a single fish pass through. I've been scouting the barbless and the barb sections with very few sightings of mommies moving through early morning. Most of the fish I've seen moving through these "last ditch" holes are nothing but big Pikeminnows, Suckers, and the occasional Steelhead...

I also watched 10+ fishermen fish for shad while 3 others were throwing EVERY kind of topwater lures for an explosion with nothing till the very sad end when the Park Ranger kicked everyone out of the park. No pics, it didn't happen! Till then, I will continue trying to hunt a mommy!:dwarf26cp:

fishingfrieda
05-14-2014, 09:26 PM
I went shad fishing this a.m. for nada at disco, I did catch a 4 inch striper. cute little sucker. I wanted to put him back on my hook and catch his big brother lol. I did see a few caught by boaters.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

LURKER916
05-14-2014, 09:29 PM
Nothing in the AR.
Hit the Sac!


Matt

dsa2780
05-14-2014, 10:56 PM
Nothing in the AR.
Hit the Sac!


Matt


The line of 20 boats at Freeport yesterday morning confirmed this lol.

BIG_ONE
05-15-2014, 01:57 AM
The line of 20 boats at Freeport yesterday morning confirmed this lol.

I live about 5 minutes from Freeport. There will always be boats lined up in that area all the way until the end of May...it has been lined up since the 2nd week of April.

Bigg A
05-15-2014, 02:50 AM
...it has been lined up since the 2nd week of April.

Are they catching though?

Sent from my SPH-L710 using Tapatalk

Chrome Seeker
05-15-2014, 07:05 AM
[QUOTE=ThatOneGuy?;1011798]Ya sure! You ain't telling fishin tall tales now are you? "That's what I do after a case of 12 Bluemoon!" A flyguy kinda thing perhaps?:naughty: Last time I was out there in my super "honey" holes not a single fish pass through. I've been scouting the barbless and the barb sections with very few sightings of mommies moving through early morning. Most of the fish I've seen moving through these "last ditch" holes are nothing but big Pikeminnows, Suckers, and the occasional Steelhead...

I also watched 10+ fishermen fish for shad while 3 others were throwing EVERY kind of topwater lures for an explosion with nothing till the very sad end when the Park Ranger kicked everyone out of the park. No pics, it didn't happen! Till then, I will continue trying to hunt a mommy!:

http://img.tapatalk.com/d/14/05/15/ehatehab.jpg


Stop fishing the honey holes..they're usually more clapped out than Pam Anderson

LURKER916
05-15-2014, 11:24 AM
http://img.tapatalk.com/d/14/05/16/sy7agy3e.jpg

Best 4 outa 9


Matt

LURKER916
05-15-2014, 11:53 AM
http://img.tapatalk.com/d/14/05/16/5ydymeze.jpg

Mmmmmmmm shad.


Matt

BIG_ONE
05-15-2014, 12:09 PM
Are they catching though?

Sent from my SPH-L710 using Tapatalk

Some days they are doing good and some days not so good...but sure is a lot of boat even though the bite isn't constant.

Bigg A
05-15-2014, 03:31 PM
Some days they are doing good and some days not so good...but sure is a lot of boat even though the bite isn't constant.

That's how it is upriver also

Sent from my SPH-L710 using Tapatalk

dsa2780
05-15-2014, 06:33 PM
Are they catching though?

Sent from my SPH-L710 using Tapatalk


I saw a good portion of the boats hooked up during the morning hours netting little males when I drive over to clarksburg. Always morning, hardly ever in the afternoon, at least from what I've seen. I saw a few bankers with shad as well last week walking up from right beneath the bridge.

ThatOneGuy?
05-15-2014, 07:25 PM
[QUOTE=ThatOneGuy?;1011798]Ya sure! You ain't telling fishin tall tales now are you? "That's what I do after a case of 12 Bluemoon!" A flyguy kinda thing perhaps?:naughty: Last time I was out there in my super "honey" holes not a single fish pass through. I've been scouting the barbless and the barb sections with very few sightings of mommies moving through early morning. Most of the fish I've seen moving through these "last ditch" holes are nothing but big Pikeminnows, Suckers, and the occasional Steelhead...

I also watched 10+ fishermen fish for shad while 3 others were throwing EVERY kind of topwater lures for an explosion with nothing till the very sad end when the Park Ranger kicked everyone out of the park. No pics, it didn't happen! Till then, I will continue trying to hunt a mommy!:

http://img.tapatalk.com/d/14/05/15/ehatehab.jpg


Stop fishing the honey holes..they're usually more clapped out than Pam Anderson

Arghhhh!!!! Now I gotta explore new options!

Dez
05-21-2014, 02:24 AM
Man i must be doing something wrong, I've been fishing different spots on the AR for the last four weeks on a saturday or sunday, sometimes from sunrise to near sunset and not one bite!

Bigg A
05-21-2014, 04:15 AM
Man i must be doing something wrong, I've been fishing different spots on the AR for the last four weeks on a saturday or sunday, sometimes from sunrise to near sunset and not one bite!

Are you bobber fishing?

Big striper will keep them in check while your grub floats through them by the hundreds

Sent from my SPH-L710 using Tapatalk

Sac/Striper/Slayer
05-21-2014, 08:11 AM
Going to try and hit some more after work today. Will report if I make it out


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dez
05-21-2014, 08:49 PM
Are you bobber fishing?

Big striper will keep them in check while your grub floats through them by the hundreds

Sent from my SPH-L710 using Tapatalk


Nah I've never bobber fished for shad before. Always been split shot drifting, but last time before this year I fished for shad was about three or four years back and the water was higher. I usually fish around el manto the clay banks, and around sunrise/sunset I see a bunch of fish surfacing and jumping around. I'm pretty sure those are shad im see'ing and they wont hit my grub! lol

Bigg A
05-21-2014, 09:01 PM
Nah I've never bobber fished for shad before. Always been split shot drifting, but last time before this year I fished for shad was about three or four years back and the water was higher. I usually fish around el manto the clay banks, and around sunrise/sunset I see a bunch of fish surfacing and jumping around. I'm pretty sure those are shad im see'ing and they wont hit my grub! lol

Cause they're spawning

Sent from my SPH-L710 using Tapatalk

Sac/Striper/Slayer
05-22-2014, 06:09 AM
I've been seing the schools up high and they like to circle after one has been caught. The school won't stay put so it's hard to get lots of hookups.


Sent from my iPhone using Tapatalk

EG1120
05-22-2014, 06:36 AM
It any body fishing in discovery , I'm going today after work I will be fishing on the boat ..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bigg A
05-22-2014, 03:10 PM
The school won't stay put so it's hard to get lots of hookups.


Sent from my iPhone using Tapatalk

http://img.tapatalk.com/d/14/05/23/pe5uze3u.jpg

I wouldn't stay put either if this is what I seen all day

Sent from my SPH-L710 using Tapatalk

LURKER916
05-22-2014, 03:19 PM
That picture is pretty cool dude.


Matt

Dez
05-22-2014, 09:37 PM
Cause they're spawning

Sent from my SPH-L710 using Tapatalk

Is that why I'm not getting any hits? I thought they would still attack the grub maybe.

49erbassman
06-08-2014, 08:59 AM
Bite was pretty good this morning. Got 10 in about two hours. http://img.tapatalk.com/d/14/06/09/udu8y9uz.jpg. I'm eyeing you lol


Sent from my iPhone using Tapatalk

LURKER916
06-08-2014, 09:13 AM
Good job Rob!


Matt

49erbassman
06-08-2014, 09:51 AM
Thanks brother...put in a lot if fishing hours this weekend. It was a blast!


Sent from my iPhone using Tapatalk

CAL.NDN
06-08-2014, 10:17 AM
Oh what a beautiful Sunday wishing I was fishing. Or something besides spending the day in my office. http://img.tapatalk.com/d/14/06/09/a6amute6.jpg. Go get em for me bro's. I will be in my office at least 6 more days

Sent from my DROID BIONIC using Tapatalk

monkey916
06-08-2014, 11:00 AM
Thanks brother...put in a lot if fishing hours this weekend. It was a blast!


Sent from my iPhone using Tapatalknice shad brother...your like a fishing machine this weekend dude... first sturge... then shad... whats next 49'er still got some hours left in the day...Lol...:thumbsup:

LURKER916
06-08-2014, 11:19 AM
I'd love to get out there but my car won't start.
And it's a long 700 yard walk to the river.


Matt

Bigg A
06-08-2014, 11:46 AM
I'd love to get out there but my car won't start.
And it's a long 700 yard walk to the river.


Matt

Oh yeah. .... long walk

Sent from my SPH-L710 using Tapatalk

LURKER916
06-08-2014, 11:58 AM
Plus I'm watching Goonies....
Thanks to Rob I learned it was the 29th anniversary of the movie.........had to watch it....

49erbassman
06-08-2014, 02:14 PM
Goonies rule!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

salmonid
06-08-2014, 02:30 PM
Hey, it's too hot too walk ANT! haha.

Glad you're slaying the stinky chrome, 49er! Any big ones today?


Bite was pretty good this morning. Got 10 in about two hours. I'm eyeing you lol


I'd love to get out there but my car won't start.
And it's a long 700 yard walk to the river.

Matt


Oh yeah. .... long walk

49erbassman
06-08-2014, 03:02 PM
No big ones today. The hogs were further up River Friday. The school I was into today was all little males.

I was absolutely disgusted by the amount of trash. I fished the same areas last year and it wasn't half as bad as it was today. People are dirtbags.


Sent from my iPhone using Tapatalk

LURKER916
06-08-2014, 04:03 PM
Haven't seen or heard of one cleanup. Not by any of the fishing boards or the Parkway.

Paddle on the river and see all the trash underwater. That's when u realize how much crap is in there.


Matt

BeefCakeScout
06-09-2014, 10:04 AM
Shad suck balls this year

Bigg A
06-09-2014, 10:55 AM
Shad suck balls this year

My Wife was not impressed with her first season..... it started off good on the sac but after a few trips. .... seeing there pattern..... knew it was gonna be poop

Sent from my SPH-L710 using Tapatalk

LURKER916
06-09-2014, 11:28 AM
Haven't even tried for a while. Had grandiose plans to smoke em this year. Now they are just sitting in the freezer....



Matt

fat fish
06-10-2014, 08:08 PM
I haven't tried many times (2). so far one shad and three misses in two trips. Got this one at 8:30 tonight
http://i959.photobucket.com/albums/ae76/fatfish123/Mobile%20Uploads/IMAG1639.jpg (http://s959.photobucket.com/user/fatfish123/media/Mobile%20Uploads/IMAG1639.jpg.html)

SHM
08-03-2014, 08:43 PM
Went out for shad tonight. Slayed them, all were spawned out and thin. But nonetheless still fun to catch. http://img.tapatalk.com/d/14/08/04/dezajuhe.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/08/04/ugygu8up.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/08/04/dejare7e.jpg

SHM

SHM
08-03-2014, 09:30 PM
http://youtu.be/d79Xq04aFS8

Enjoy

SHM

Kaban12
08-03-2014, 09:33 PM
Pizdetz!


Sent from my iPhone using Tapatalk

AR tAG
08-03-2014, 10:57 PM
Pizdetz!


Sent from my iPhone using Tapatalk

o, pizdets is correct hahahaha

Cali Duck
08-04-2014, 07:46 AM
GoPro Underwater Shad 7/31 - YouTube (http://youtu.be/d79Xq04aFS8)

Enjoy

SHM

Nice footage SHM

SHM
08-04-2014, 09:00 AM
Thanks man

SHM

westcoastdave
08-06-2014, 06:36 AM
Wow! Shad in August. Great job! I get them off the wall in the basin in July. But I get out of there by the 15th. I did catch one in August a few years ago while fishing downriver for Striped Bass. I had one aggressive shad bite a striper lure.

kabah088
09-25-2014, 09:50 AM
Nice video SMH

kujolass
10-29-2014, 06:41 AM
GoPro Underwater Shad 7/31 - YouTube (http://youtu.be/d79Xq04aFS8)

Enjoy

SHM

Awesome video!!!